RSS izvori

Poslednji komentari

Robert Čoban · CPG Publisher

Business As Usual: Slučaj 5 celebrity nedeljnika Color Press Grupe

8. May 2016. 22:10 | Nema komentara · Daj komentar »
Magazini
“Print je mrtav!”, odjekuje već godinama na konferencijama posvećenim izdavaštvu, marketingu i komunikacijama širom sveta. Mnogi pokazatelji govore tome u prilog. Tabele u prilogu govore o drastičnom padu oglašavanja u dnevnim novinama u SAD i prema tome smanjenju broja izdavača dnevnih novina.
Nema velike razlike u trendovima ni na ostalim tržištima. U Srbiji su tiraži dnevnih novina i magazina višestruko smanjeni u proteklih 7 godina od početka ekonomske krize.
prihodi
Number_of_newspaper_firms
Color Press Grupa je od 2009. takođe ugasila nekoliko naslova: ne izdajemo više FHM, CKM, “Intellignet Life”, “Metal Hammer”, “Mobi”, “L’Officiel” i mnoge druge naslove.
Uporedo, pokrenuli smo veliki broj internet portala (imamo ih 15 trenutno) i konferencija (preko 80 godišnje).
Ali, nismo zanemarili ni print. Na samom početku krize lansirali smo “Pošalji recept”, interaktivni magazin za domaćice koji je sa svim svojim izdanjima do današnjeg dana ostao najtiražnija štampana stvar u regionu.
Mesečnik “Lepota i zdravlje” proslavio je ove godine 15 rođendan i izlazi u svih 6 republika bivše Jugoslavije.
U međuvremenu, na tržište smo izbacili čitavu seriju magazina u određenim “nišama”: “Dekupaž”, “Ruski doktor”, “Hrono kuvar”, “Dijabetes”, “Yoga”, “Roditeljstvo”, “Hausbau”, “Cveće i voće”, “Bakina kujna”, “Oružije i municija”
Ove godine pokrenuli smo i magazin na engleskom jeziku “Diplomacy & Commerce” koji je od prvog broja našao svoje mesto u diplomatskoj i business zajednici u Beogradu kojoj je namenjen.
Zanimljiv je i slučaj selebriti nedeljnika Color Press Grupe. Do 2007. imali smo samo jedan.
– Svet, osnovan 1992.
– Hello!, pokrenut 2007.
– Scandal, pokrenut 2004, Color Press Grupa ga preuzela 2009.
– Star, pokrenut 2012.
– Gloria, pokrenuta u Srbiji 2003; CPG je preuzela 2016.
U međuvremenu prestao je da izlazi nedeljnik “Puls” kao poseban magazin (sada je dodatak dnevnih novina) a od magazina iz ovog segmenta na tržištu je prisutan još “Story” u izdanju Adria Media Grupe.
Svih pet nedeljnika imaju svoju poziciju na tržištu, visoke tiraže u svom segmentu i lojalnost oglašivača.
Ono što se nameće kao zaključak jeste da su ekonomska kriza i tehnološke promene svakako uticali na tržište štampe ali da kreativni pristup sadržaju i pomociji magazina svakako – daju rezultate. 72 magazina u svih 6 država regiona sa ukupnim prodatim mesečnim tiražom od preko 2 miliona primeraka, trenutno je stanje stvari u print segmentu CPG.
Sutra putujemo za London na WMM FIPP – sajam magazinskih licencni u organizaciji Međunarodne federacije izdavača periodične štampe, čiji smo član od 2004. Na ovim sajmovima tokom ovih 12 godina dobili smo licence za magazine“Hello!”, “Brava Casa”, “The Economist” i druge, sa drugim izdavačima delili iskustva i tranzicione muke.
“Business as usual!”, kako je to na početku 1. Svetskog rata 1914. definisao Vinston Čerčil.

Nema komentara

Za sada nema komentara na ovaj blog zapis.

Ostavite svoj komentar

XHTML: Možete za formatiranje komentara koristiti sledeće tagove: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

RSS izvor samo za komentare vezane za ovaj zapis.