Večni povratak novog
„Novina je ono što modu čini voljenom“, Kant
Moda od lat. modus, što znači cilj, merilo, sastav, način; od francuske reči la mode, takođe, označava način.
Moda je konstantna revolucija. Po definiciji je promena i ne utiče samo na odeću koju nosimo. Ona stvara iluziju, doprinosi našem blagostanju, hrani naš ego, povećava samopouzdanje.
Deca smo XXI veka i u ovom našem vremenu sve se vrti oko mode, ona je sada na prestolu, kraljica ovoga trenutka! Ushićeni smo pozorištem svakodnevnog života koje nam pruža. Zamenila je filmsku industriju, omogućava nam da gledamo i vidimo najraznovrsnije fantazije i glamur koji hrani naše snove. Pruža nam mogućnost da sanjamo, umetetnost oblačenja je prilika za ostavarivanje dečijih snova, bar na trenutak, bar na površini.
Današnja moda zavisi od ideja, individualnosti i originalnosti. Sada, više nego ikada, dizajneri se vraćaju svojim korenima: ko su, odakle su, kako su počeli… Sve to određuje njihov potpis i njihove vrednosti. Da bi preživeli u modi moraju posedovati kvalitete koje današnji posmatrači, modni zavisnici traže. Za ljubitelje mode odeća nema samo estetsku, već i kulturološku vrednost, svojevrsno određenje pripadnosti nekom društvenom krugu.
Najvažnija promena u modi je demokratizacija stila. Danas je stil refleksija ličnog izbora, a moda je odraz ličnog stila.
U modnoj industriji sve se iz korena menja svakih šest meseci. Moda se rukovodi aktuelnošću i ona znači samo sadašnjost. Nju prihvata deo grupe. Čim je prihvati grupa u celini, moda gubi smisao, prestaje da bude moda, avangarda i pretvara se u ustaljenost, običnost. Dakle, početni modni impulsi prestaju da budu moda kada postanu opšteprihvaćeni.
Možemo pokušati da pratimo modu, ali tada moramo biti spremni na neprekidnu potragu za novim, večitu trku sa vremenom, prostorom, beskrajni niz promena…