Biografije učesnika


Zoran Đorđević, ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Rođen je u Beogradu 1970. godine. Master je ekonomskih nauka u oblasti Međunarodno bankarstvo i finansije. Završava doktorske studije i u fazi je prijave doktorske disertacije iz oblasti ekonomskih nauka, sa usmerenjem na finansijsku kontrolu, upravljanje, izveštavanje i reviziju, Univerzitet Privredna akademija, Novi Sad. Završio je Školu nacionalne odbrane – Visoke studije bezbednosti i odbrane. Profesionalno iskustvo sticao je na rukovodećim pozicijama u oblasti finansijskog i izvršnog menadžmenta u renomiranim domaćim i međunarodnim kompanijama (Comtrade, Kabel-X i druge). Usko je usmeren na međunarodne finansije i bankarstvo, finansijsku kontrolu i upravljanje, finansijsko izveštavanje i reviziju. Objavio je više radova u vodećim domaćim i stranim naučnim i stručnim časopisima iz ekonomije i finansija. Predsednik je Političkog saveta za rodnu ravnopravnost Vlade Republike Srbije i nacionalni direktor za naoružanja. Stekao je više uglednih profesionalnih sertifikata. Dobitnik je, između ostalih, i nagrade „Mihailo Petrović-Alas“ iz oblasti matematike. Član je udruženja Mensa Srbija. Obavljao je dužnost državnog sekretara Ministarstva odbrane do marta 2016. godine, kada je izabran za ministra odbrane. Tu funkciju obavljao je do avgusta 2016. godine. Na mestu ministra odbrane bio je i u mandatu od avgusta 2016. do juna 2017. godine. Govori engleski i ruski jezik. Oženjen je, otac je sina i ćerke.

Aleksandar Vučić osnovnu i srednju školu završio je u Beogradu, nakon čega je upisao Ekonomski fakultet na beogradskom univerzitetu. Nakon završenih studija, počinje sa radom u kompaniji Nelt, divizija Corner Shop, u sektoru prodaje. Nakon par godina provedenih u korporaciji, odlučuje se da karijeru nastavim u start up okruženju, gde sa osnivačem CAR:GO-a Vukom Guberinićem od 2015. godine učestvuje u podizanju prve ridesharing mobilne aplikacije u Srbiji, od prvog dana njenog osnivanja. Svakodnevno se uspešno bore da digitalizuju sektor mobilnosti Beograda i krajnjem korisniku pruže dodatnu vrednost, kroz jednostavno korišćenje aplikacije.

dr Dragan Penezić, BAT; Menadžer za saradnju sa državnim organima Srbije i Crne Gore. dr Dragan Penezić je doktorirao na temu „Savremeni koncept poslovanja kroz razvoj Partnerstva javnog i privatnog sektora (Evropska praksa – primena u Srbiji)“ 2010. godine, a diplomirao na Ekonomskom fakultetu u Beogradu 1999. godine. Od novembra 2016. obavlja funkciju menadžera za saradnju sa državnim organima Srbije i Crne Gore u kompaniji British American Tobacco South-East Europe. Pre karijere u BAT-u, sedam godina je obavljao funkciju Generalnog sekretara Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije, bio je član pregovaračke grupe za Poglavlje VIII (konkurencija i državna pomoć) u procesu pristupanja Srbije Evropskoj uniji u periodu od 2014 do 2017. Dragan Penezić ima višegodišnje iskustvo u državnoj upravi, najpre kao pomoćnik ministra u sektoru za koncesije i javno – privatna partnerstva, u ministarstvu za ekonomske odnose sa inostranstvom a zatim u ministarstvu trgovine i usluga kao pomoćnik ministra u sektoru za trgovinu, cene i zaštitu potrošača. Kada je u pitanju učešće u profesionalnim i stručnim organima, gospodin Penezić je od maja 2018. godine predsednik Komiteta za borbu protiv nedozvoljene trgovine u Savetu starnih investitora. Istovremeno obavlja funkciju predsednika Skupštine NALED- a (Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj) od aprila 2017.

Dragana Stanojevic is a Deputy Chief of Party of the USAID Cooperation for Growth Project - CFG, that has started in January 2018. The overall goal of the CFG project is to improve conditions for broad-based economic growth through improvements in Serbian business enabling environment and improvements of access to finance of the SMEs. These improvements aim to increase predictability and transparency and to remove regulatory constraints to economic activity, thereby creating a strong foundation for investment and facilitating private sector growth. Dragana has previously worked as a Deputy Chief of Party, and the Chief of Party for the $19.5M USAID Business Enabling Project – BEP that has operated from 2011 to 2017 on improving economic growth through legal reform and an enhanced business environment. She has over 25-year professional career including extensive experience in private sector, and on implementing various USAID reform initiatives, such as bankruptcy and enforcement reforms, inspections reform, labor law and construction permitting reforms, and access to finance reforms. Ms. Stanojević is a lawyer, and a committed practitioner of the collaborative, iterative and inclusive approach to legal and economic reforms.


NJ.E. Gospodin Dedjong JU, Ambasador Republike Koreje Diplomatska karijera Ambasadora Ju uključuje službu u korejskim ambasadama u Ženevi (1996-1999), Senegalu (1999-2003) i Beču (2010-2011), kao i u stalnoj misiji pri UN u Njujorku (2004-2007 i 2011-2014). Takodje je bio privremeno rasporedjen na službu u ASEAN-KOREA Centru (Direktor za planiranje razvoja i opšte poslove) 2009. Pored toga, Ambasador Ju je bio na raznim pozicijama unutar Ministarstva spoljnih poslova Koreje, uključujući mesto Glavnog sekretara Zamenika ministra (1995-1996), Direktora Sektora za upravljanje ljudskim resursima (2003-2004) i Generalnog direktora za medjunarodne organizacije (2014-2016). Misiji u Srbiji se pridružio u novembru 2016. Godine.

Amalija Pavić has over 15 years of experience in advising the government on economic policy issues, especially regarding improving regulatory business environment and harmonization of the economic regulations with international standards and rules. Since 2007, she works at the American Chamber of Commerce, currently as Deputy Executive Director, and is responsible for all AmCham policy initiatives. Amalija coordinates the work of AmCham’s Grey Economy Combating Committee, which was instrumental in coordinating AmCham’s input for the reform of the Law on Inspections Oversights and participation in the inspections working groups focused on diminishing illicit trade. She also has vast experience as a trade policy consultant on USAID and EU projects providing technical assistance to the Serbia’s and Montenegrin state administration. Apart from formulating proposals for regulatory reform in line with the EU and WTO rules, she participated directly in the bilateral WTO negotiations on services on behalf of Serbia, and later also Montenegro. Amalija holds M. Phil. in Political Science , and M.A. in Economics from Central European University in Budapest and B.A. in Economics from Belgrade University.

Ivan Kordić poseduje više od 20 godina iskustva u poslovima iz oblasti prodaje i marketinga. Svoje bogato radno iskustvo sticao je u renomiranim domaćim i međunarodnim kompanijama, kao što su Pakom, Tehnomarket i mnoge druge, u kojima je uspešno radio na razvoju poslovanja i širenju maloprodajne mreže. U eri digitalizacije, Ivan aktivno radi na sprovođenju procesa digitalne transformacije kompanije Gigatron, u kojoj je od 2016. godine zaposlen na poziciji direktora sektora za e-poslovanje. Digitalizacija i poslovne mogućnosti koje ona stvara, ali kako zadobiti i održati poverenje kupaca samo su neka od pitanja na koja je Ivan fokusiran u svakodnevnom radu. Trenutno, aktivno radi na unapređenju online prodaje kompanije Gigatron, koja beleži konstantan rast. Smatra da su aktivno praćenje poslovnih trendova i konstantna edukaciju načini za uspešno prevazilaženje svih poslovnih izazova.

Dragan Pušaraima više od 15 godina iskustva u oblasti kreiranja i izvršenja kompleksnih politika u oblasti trgovine, standardizacije, kontrolinga i inspekcija. Kroz različite pozicije u javnom sektoru kreirao nacionalni program sertifikacije kvaliteta i bezbednosti hrane kroz stvaranje regulatornog i institucionalnog okruženja za izgradnju infrastrukture kvaliteta u Srbiji. Uspostavio regulatorni okvir za trgovanje svežim proizvodima i razvio nacionalni sistem za trgovinu na veliko. Osmislio javno-privatni koncept i prikupio značajan privatni kapital za izgradnju prve hale nacionalne veletržnice. Jedan je od članova regionalnog tehničkog komiteta koji potpisuju standard Povoljnog Poslovnog Okruženja ( BFC SEE ) prema kojem je sertifikovano više od 80 opština i gradova u 5 zemalja regiona. Iskustvo u upravljanju projektima sa međunarodnim finansijskim organizacijama, partnerima i donatorima. Angažovan u razvoju i upravljanju članskih organizacija u sektoru hrane i poljoprivrede. Autor je brojnih članaka, novinskih kolumni i publikacija. Gostujući predavač na Ekonomskom fakultetu u Beogradu.

 

Milan Vujović je više od četiri godine na poziciji direktora marketinga za Adriatik region u kompaniji Samsung Electronics. Ključne oblasti njegovog rada, na ovako izazovnoj poziciji, obuhvataju razvoj i implementaciju godišnjih marketing i komunikacijskih strategija, digitalne strategije i e-komerca, kao i planiranje i kontrolisanje ATL i BTL investicija i aktivnosti. Između ostalog, Milan je zadužen za razvoj lokalnih planova i retail marketinga različitih divizija kompanije Samsung u sedam zemalja u regionu - u Srbiji, Albaniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Makedoniji i Sloveniji. U delogkrug njegovog rada je i rukovođenje i nadgledanje rada agencija u regionu, odnosi s medijima i javnošću, korporativna odgovornost, ali i saradnja sa državnim, civilnim i nevladinim sektorom. Milan je posebno ponosan na brojne projekte društveno odgovornog poslovanja, koje je kompanija Samsung razvila za potrebe lokalnog tržišta, a koji su ostavili trag u industriji telekomunikacija. Jedan od tih projekat je „Budi kao Tesla“, organizovan u saradnji sa Muzejom Nikole Tesle u Beogradu, ali i opremanje škola i fakulteta digitalnim učionicama širom regiona. Iza Milana je dvadesetogodišnje iskustvo na vodećim rukovodećim pozicijama, u najvećim kompanijama iz različitih industrija - „British American Tobacco“, „Carlsberg Serbia“, „Danube Foods Group“ i druge, kao i mesto direktora marketinga za Balkan u kompaniji „Knjaz Miloš”. U kompaniji „Knjaz Miloš“, bio je zadužen za razvijanje i primenu godišnje strategije marketinga i komunikacije za četiri zemlje, ali i za razvoj brend portfolija i upravljanje istraživanjem i razvojem za njihove vodeće brendove Knjaz Miloš, Akva Viva i Guarana. Milan napominje da je na njegovu karijeru, delom uticalo i bavljenje sportom. Kako kaže, kraća profesionalna karijera u odbojci naučila ga je “da pobeđuje, gubi, preuzima odgovornost, snalazi se u različitim situacijama, okruženjima i ulogama, ali i kako da bude deo tima i kolektiva”.


Od 2003. godine Goran Pekez radi u kompaniji JT International (JTI), članici Japan Tobacco Grupe, na poziciji direktora korporativnih poslova i komunikacija za region Zapadnog Balkana (tržišta Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Albanije i Makedonije). Tokom karijere u JTI-u učestvovao je u kupovini fabrike u Senti u Srbiji, pokretanju poslovanja i otvaranju predstavništva u Albaniji, Hrvatskoj i Makedoniji. Pekez je član Upravnog odbora u Savetu stranih investitora (FIC) i predsednik je Japanske poslovne alijanse u Srbiji (JBAS). Pre JTI-a, radio je u kancelariji Visokog predstavnika za Bosnu i Hercegovinu kao pravnik za ekonomski razvoj u kabinetu ambasadora Henrija Li Klarka. Pekez je završio master studije na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu, na Katedri za međunarodno pravo, kao i master studije Poslovne škole Univerziteta u Lidsu, u Ujedinjenom Kraljevstvu, smer međunarodno poslovanje. U svom master radu bavio se upravljanjem intelektualnim pravima Johnson&Johnson Grupe.

Iza Marine Kosanović Stefanović je bezmalo tri decenije profesionalnog života u novinarstvu. Tokom tog perioda , do detalja upoznala kako editorial, tako i business stranu “poslednje avanture duha” ,kako je žurnalistiku svojevremeno definisao njen profesor novinarstva Sergej Lukač. Završila je Fakultet političkih nauka , a karijeru započela u izdavačkoj kući “Politika”,u asopisu “Bazar” gde je radila dugi niz godina kao novinar i urednik. Tekstove je objavljivala i u Studentu, dnevnom listu Politika, asopisima Ana, Pop rock, Rock, E magazin, FAAR… Preko deset godina je bila izvršni orgnaizator “Lica godine” , nacionalnog finala takmičenja The Look of The Year . Autor je imena i koncepta najstarije modne nagrade ,BAZART, koja se i danas dodeljuje na Belgrade Fashion Week-u. Autor je knjige “Naš takozvani život : fenomeni devedesetih”, koja predstavlja svojevrsno svedočanstvo o pomerenoj stvarnosti koju je srpsko društvo živelo tokom poslednje decenije 20.veka. Godine 2004. u estvuje u pokretanju nove izdavačke kuće koju je na srpskom tržištu startovala finsko- holandska medijska kompanija “Sanoma” sa ciljem da u Srbiji lansira svetski poznate licencne magazine. Prvi naslov koji je “Sanoma” lansirala bio je ELLE, najprodavanij modni magazin na svetu, a Marina Kosanović Stefanović - prva glavna i odgovorna urednica srpskog ELLE-a. Četiri godine kasnije iz editorial voda prešla je na business stranu : u izdavačkoj kuci Adria Media Serbia radila je kao direktor izdanja časopisa ELLE, ELLE Dekor , Sensa , Gala Style, National Geographic, Lisa, Mama,Moj stan .. Profesionalno se usavršavala u Londonu , gde je završila MBMC na prestižnom FIPP-u. Radi kao freelance media expert. Uz neosporno uvažavanje digitala, I dalje veruje u magazine. Poslednjih meseci posebno angažovana na pokretanju i pozicioniranju Ženske TV, prvog ženskog kablovskog lifestyle kanala. Majka je dva sina , praktikuje power based hatha yogu.