Društvena odgovornost

Zaposleni u Color Press Grupi potpisali donorske kartice

Novinari, urednici i direktori Color Press Grupe ugostili su u svojoj centrali predstavnike kampanje za doniranje organa i tako dali snažnu podršku nastavku akcije Ministarstva zdravlja i Hemofarm Fondacije „Produži život svim srcem“.

O značaju potpisivanja donorskih kartica i transplantacije govorila je dr Jelica Alargić, koordinator kampanje za promociju trasplantacije i član transplantacionog tima Kliničkog centra Vojvodine. Ona je naglasila da je transplantacija organa jedina oblast medicine koja zahteva aktivno učešće građana.

Samo uz solidarnost jednih prema drugima, možemo uticati na povećanje broja donora, a samim tim i na povećanja broja transplantacija u našoj zemlji. Statistički podaci govore da je 20 puta veća verovatnoća da će vam zatrebati novi organ nego da ćete biti potencijalni donor. Ni medicinski napredak, ni poboljšanje ekonomskog rasta, ni savršena tehnološka opremljenost, ni promene u zakonodavstvu, ne mogu doneti povećan broj transplantacije organa, bez visoke društvene odgovornosti i visokog stupnja građanske solidarnosti. Tajna uspeha je neprekidno, oprezno, dozirano ali iskreno informisanje javnosti” izjavila je dr Alargić.

????????????????????????????????????

Iskustvo iz prve ruke o životu sa presađenim organom sa zaposlenima je podelila i Slađana Kovačević, aktivistkinja i član Udruženja transplantiranih pacijenata koja je posavetovala sve prisutne da čuvaju svoje zdravlje jer nesreća ne bira.

Meni se bolest desila iznenada, vodeći normalan život i maštajući o svemu što maštaju mladi puni snova. Sa 25 godina doktori su mi ustanovili da mi bubrezi funkcionišu samo sa 5 %. Taj period je na mene ostavio duboki trag. Spas i šansa za novi život su usledili kada da je ustanovljeno da mama može da mi bude donor i da ću posle transplantacije živeti bolje. Živeti kao sav normalan svet. Prošlo je osam godina od transplantacije. Družim se, putujem, aktivna sam u borbi za humanije i bolje društvo. Zahvalna sam puno mojim doktorima i ljudima od kojih sam imala podršku u teškom periodu svog života i savetujem sve da što više razgovarate na ovu temu u okviru svojih porodica” napomenula je Slađana Kovačević.

Direktorka Hemofarm Fondacije Suzana Đorđević je rekla da je cilj Hemofarm Fondacije da se, u saradnji sa medijskim kućama utiče na svest ljudi, informisanjem o značaju donorstva, kao i da se promene poražavajuće brojke, po kojima smo na začelju liste evropskih zemalja, u broju donorskih kartica.

Namera je da što više budemo u kontaktu sa građanima i tako razrešimo neke misterije vezane za ovu temu i srušimo predrasude kako bi jednog dana imali 25 donora na milion stanovnika. U ovom trenutku Srbija ima samo dva, odnosno tri donora na miliona stanovnika“, rekla je Đorđević.

p3

O važnosti stalne edukacije i odgovornosti koju nose ljudi iz javnog života u promociji ovog humanog čina govorili su i glumci iz Državnog posla. Sa jednom donorskom karticom možemo da spasimo najmanje 4 života. U Srbiji je samo 3 donora na milion stanovnika, a trebalo bi da ih bude mnogo više. Kampanja „Produži život Svim srcem“ je usmerena da se Srbija u narednom periodu kroz stalnu edukaciju građana popne na lestvici donora i približi razvijenijim koje imaju prosečno od 25 pa čak do 35 donora na million stanovnika.

p4