Vaš browser nije u mogućnosti da pokrene ovaj Flash script.

Zahtevi:
- JavaScript mora biti omogućen u vašem browseru
- Morate imati instaliranu Flash podršku

press info

29. januar 2016.

Održan prvi “Networking Day”: Jedan od učesnika i Robert Čoban, predsednik “Color Press Grupe”

"Prvi "Networking Day" održan je juče u Beogradu, a tema poslovnog susreta bila je "Preduzetništvo i finansije - Novi izazovi u novoj godini".

O najvećim izazovima domaćih privrednika, pokretanju sopstvenog biznisa i sigurnosti uspešnog poslovanja govorili su Robert Čoban, predsednik "Color Press Grupe", Nebojša Matić, vlasnik "MikroElektronike", Rade Rakočević, savetnik za investicije i Biljana Trifunović, finansijski konslutant.

Jedan od najvećih izazova je spor privredni rast u Srbiji, naveo je Rakočević.

Tržište je malo, a privredni rast o 1 do 2%, je zanemarljiv. Zbog toga se uglavnom okrećem izvozu. Zaposleni se plaše da naprave bilo kakav iskorak od normi jer firme ne podstiču kreativnost. Svima bih preporučio da se oslobode tih stega i da pokrenu sopstveni posao - naveo je on.

 

Tema poslovnog susreta bio je i IT sektor kao najveći razvojni potencijal Srbije, a Robert Čoban je kao primer naveo Izrael koji je '80-ih godina prošlog veka izmenio profil svoje ekonomije.

Do tada su uglavnom izvozili južno voće i brusili dijamante, a onda su rešili da ulažu u znanje i u informacione tehnologije. U 2015, godišnji izvoz Izraela dostigao je 600 mlrd USD, od čega je 300 mlrd USD bio izvoz tehnologije - rekao je Čoban.

Prema rečima Biljane Trifunović, jedna od najvećih propusta koju prave vlasnici firmi u Srbiji je nepoznavanje poreskih procedura. Ona je kao primer navela činjenicu da neke od većih kompanija u Srbiji do skoro nije znalo da imaju obavezu da plaćaju taksu na ambalažu.

Vlasnik "MikroElektronike", Nebojša Matić je započeo ovaj posao "iz očeve garaže". On navodi da bi svako mogao da ponovi njegov uspeh, te da je najvažnije da čovek uistinu zna šta želi. U skladu sa time, "MikroElektronika" od kandidata za posao traži da se izjasne o svojim interesovanjima i hobijima, te da sami zaključe odgovara li firma njima.

Govorilo se o razvoju preduzetničkog duha, ali i firmama sa tradicijom. Prema rečima Roberta Čobana, porodične firme su stub razvoja ekonomije. Poreska statistika u Srbiji govori da samo 22% domaćih porodičnih firmi preživi tranziciju sa osnivača na sledeću generaciju, naveo je Čoban, dodajući da je u razvijenim zemljama taj procenat znatno veći.

Susreti "Networking Day" zasnovani su na umrežavanju, proširivanju poslovnih partnerstava i promociji preduzetništva, čija je organizatorka Irena Lalić.