Gasi se “Business 2.0”
Nakon sedam godina egzistiranja, allergy anesthetist obavezno štivo techno – web – start – up – new – economy geekova, discount došlo je do kraja svog životnog ciklusa. Izvršni direktori u Time Inc. kompaniji (deo Time Warner konglomerata) odlučili su da nakon završetka oktobarskog broja mesečnika o novoj ekonomiji Business 2.0, isti ugase iz jednostavnog razloga drastičnog ovogodišnjeg smanjenja broja oglašivača.
Prema izvorima bliskim glavešinama u Time Inc.-u, Time je isključio mogućnost preuzimanja magazina “Busines 2.0” od strane vlasnika rivalskog izdanja “Fast Company” Mansueto Ventures-a, ali od strane drugih zainteresovanih kupaca za “Business 2.0” brend i “armiju” od 600.000 pretplatnika (američko izdanje PC magazina ima 630.000 pretplatnika). Urednici sada već bivšeg “Business 2.0” pojačaće tehnološku rubriku magazina “Fortune”.
Gorane, zanima me tvoj komentar.
Kako je moguce da posle 7 godina visoko tirazni magazim izgubi oglasivace? Sta znaci to kada casopis o novoj ekonomiji nema oglasivaca? Zasto se 600.000 citalaca ispusta iz ruku ili tamo to nije velika brojka? Ne razumem ovo bas, pa bih te molila za dodatne informacije :)?
Za Business 2.0 se govorilo da je jedva nekako preživeo pucanje “.com” balona pre nekoliko godina, jer je nejegov nastajanje i uspeh upravo bio vezan za nastanak nove ekonomije i ogromnog broja mali dot-com kompanija koje su imale uspeh na kratkoročnom nivou (zapravao, sve dok su ih neopradvano podržavali gotovo obmanuti investitori).
Magazin je nastao 1998. godine u izdanju “Future Network” izdavačke kuće, da bi ga 2001. preuzela Time mreža za 68 miliona dolara. Prvi put bio je blizu gašenja 2005. ali se nakratko oporavio, da bi ponovo u julu ove godine od strane menadžmenta bilo najavljeno “novo” gašenje. Nakon napisa u New York Timesu, magazin i uredništvo dobijaju ogronmu podršku od strane vernih čitalaca i pretplatnika, pa se menadžment odlučuje na odgađanje zatvaranja lista, sve do prošle nedelje kada je definitvno odlučeno.
Prema komentarima upućenijih direktan uzrok gašenju magazina je preusmeravanje marketinškog dolara iz štampanih izdanja na Internet (ukupni broj reklama u magazinu je smanjen za 34% od početka godine). Kako i u slučaju mnogih drugih periodičnih izdanja, oglašivači (prvenstveno iz Tech sektora) preusmeravaju aktivnosti na Web jer potrošači sve više vremena provode na Internetu, a sve manje čitaju i kupuju novine i magazine.
Jedan od konkurenata – magazin “Red Herring“, takođe se povukao sa kioska i opredelio za potpuno elektronsko izdanje, sa strategijom da širenjem tema i područja koje mogu da pokrivaju u elektronskom izdanju (čime su bili ograničeni u štampanom izdanju), privuku veći broj oglašivača i povećaju u naredne dve godine broj elektronskih pretplatnika na pola miliona.
Da, ima smisla :). Hvala.